Microsoft Edge vs Google Chrome | Hız Testi

Microsoft Edge mı Google Chrome mu Daha Hızlı İşte Hız Testi

Bugün sizlerle birlikte Windows 10 da yaptığım bir kaç testi ve Microsoft Edge mi Google Chrome mu daha hızlı sorularına yanıt arayacağız.

Herekse iyi günler Windows 10 ile beraber gelen Microsoft Edge inanılması bir güç ile çok hızlı olduğunu gördüm, siteler arası hızlı çok sağlam bir yazılım yazmış olmalı ki Microsoft çok iyi bir dereceye getirmiş tarayıcısını. Şahsen şuan bile Microsoft Edge’yi kullanıyorum. Aslında Google Chrome indirdim ama kodlama yaptığım zaman kullanıyorum localhost için kullanıyorum. Windows 10’a geçeli 2 hafta olacak ve makale yazarken, film izlerken Edge yi kullanıyorum ve şunu rahatça belirtebilirim ki Microsoft Edge kesinlikle Google Choreme’dan daha hızlı.

Belirli bir kaç şey ekli olmadığı için sistem fazla ağır değil ve Edge sekmeler arasında gerçekten çok hızlı geçiş sağlayabiliyor. Ve download hızı nasıl bundan da bahsetmek istiyorum. Download hızı şahsen beni çok tatmin ettiğini rahatça bunu da belirtebilirim. Aslında kendimce bir kaç test yaptım. Dosya boyutum 140 MB falan, ilk Google Chrome’dan indirmek istedim ve 6-7 dakika sürdü. Microsoft Edge’den indirdiğim de yine aynı sonucu aldım hemen hemen yani Google ile arasında 20 30 saniye falan vardır.

Hat hızı her zaman aynı olmuyor o yüzden de olabilir. Şimdi sizlere film izlerken yaşadığım sorunlardan bahsetmek istiyorum, Windows 8.1 deki sorunlarımdan. Hat hızım iyi olması ile beraber filmleri en fazla 720p izleyebiliyordum. Şimdi ise Edge üzerinden 1080p hızlıca yüklenebiliyor.  Windows 10 zaten kendi başına bir bir sanat eseri. Windows 10 işletim sisteminden de biraz bahsedeyim sizlere.

İlk önce Windows 10 indir diye bir konumuz var buradan biraz bahsettim aslında bir daha aynı şeyleri yazmak istemiyorum ama bir kaç kelime ile anlatmam gerekirse ki bunu eski işletim sistemleri ile kıyaslayarak anlatmam gerekirse bu inanılmaz olurdu. Çünkü arasındaki farkı hepimiz biliyoruz Windows 10 Kullanıcıları olarak :). Hala eski bir sürüm kullanıyorsanız farkı anlamanız için Windows 10 işletim sistemine geçmeniz lazım. Daha sonra Microsoft Edge farkını da anlamanız lazım tabi ki. Şimdi sizlere göstermek istediğim bir resim var.

Microsoft Edge mı Google Chrome mu Daha Hızlı İşte Hız Testi

Microsoft Edge mı Google Chrome mu Daha Hızlı İşte Hız Testi

Anlayacağınız gibi üstteki Microsoft Edge, diğeri ise bahsettiğimiz Google Chrome tarayıcısı. Şimdi bu testlerin sonucu ilk söylemek isterim ki gördüğünüz skorlar bilgisyar dan bilgisayara fark gösterebilir. Bu skorlar sisteminize göre sonuçlanıyor ama benim bilgisayarım da Microsoft Edge çok hızlı abi :D. Bu skor tablosu her sayfayı yenilediğimizde değişmektedir.

Ama her zaman Microsoft Edge daha fazla puan almakta. Şimdi Google Choreme render hızı iyi aslında o hız Edge de olsa çok daha iyi olurdu ama her türlü daha hızlı, şimdi Google chrome eklentilerini kullanmak isteyenler ayrılamayanlar onu kullanabilirler. Aslında ben de Google Chrome kullanıyorum ama sadece locolhost kodlama çalışmalarım için kullanıyorum, ve ya grafik çalışmalarım için çünkü en fazla kullanıcıya hitap eden tarayıcı şuan Choreme ona göre kodluyoruz. Ama ileride ne olur bilinmez Edge ye güzel eklentiler gelirse çok daha fazla kullanıcı sayısına ulaşacak gibi görünüyor.

Şimdi bir webmaster olarak her zaman kullanmam gereken bir kaç eklenti var ama ben onları feda edip Edge ye geçtim abi. Düşünün artık bir developer bile bir şeylerden feda edip Microsoft Edge ye geçmiş. Sizde bunlar bişiler var diyip geçmeniz lazım abi. Şimdi abi ben daha Windows’un yeni işletim sistemine geçmedim diyorsanız bende bu hızdan yararlanmak istiyorum diyorsanız buyrun: Windows 10 Türkçe İndir makalemizden sorunsuzca orijinal dosyaları indirip kurabilirsiniz.

Makaleyi okumayı bitirdiğine göre hemen bir yere gitme, bir önceki yazımız olan Windows 10 PRO RTM Full Türkçe MSDN ISO başlıklı makalemizde Windows 10 hakkında bilgiler verilmektedir.

  1. merhaba poroğram paylasımıda yaparsanız çok iyi olur

    1. Sanırım hali hazırda Windows 10 kullanıcıları için mevcut.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İletişim - RSS - Sitemap - Ping Gönder Pasulya © 2015 Tüm hakları saklıdır. İçeriklerin izinsiz kopyalanması yasaktır.